מגזין קנאביס רפואי

תפרחת, אידוי או שמן?

780-bg-can

השימוש בקנאביס הרפואי הפך נפוץ יותר בשנים האחרונות, יותר ויותר מטופלים בוחרים לצרוך קנאביס רפואי כדי לשפר את מצבם הבריאותי ולקהל על סימפטומים שונים- פיזיים וגם נפשיים.
ישנן שיטות שונות לצריכת הקנאביס הרפואי, לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות כאשר בסופו של דבר לכל מטופל ומטופלת מתאימה שיטה שונה.
שלוש דרכים פופולריות לצריכת הקנאביס הרפואי הן עישון התפרחת, אידוי וצריכה בשמן.
כל השיטות מציעות יתרונות אך הן נבדלות בהשפעות שלהן, מהירות ההשפעה, דיוק במינון ושיקולים בריאותיים שונים.

עישון תפרחת קנאביס רפואי

את תפרחת הקנאביס הרפואי, שהיא למעשה הפרחים המיובשים של הצמח, ניתן לעשן כסיגריה.
התפרחות מגיעות בריכוזים שונים של החומרים הפעילים.
בזמן עישון התפרחת, החום גורם לחומרים הפעילים, כמו THC ו-CBD, להשתחרר בצורה של עשן.
החומרים הפעילים נספגים במהירות דרך הריאות וחודרים במהירות לזרם הדם, וכך מספקים השפעה כמעט מיידית.
מהירות ההשפעה בעישון הקנאביס הרפואי יכולה להועיל למטופלים המחפשים הקלה מיידית בסימפטומים.

והמינון?
בקרת המינון הנצרך בעת עישון קנאביס רפואי יכולה להיות מאתגרת מכיוון שקשה למדוד את הכמות המדויקת של החומרים הפעילים הנצרכים. גורמים כמו עוצמת הזן, וטכניקת שאיפה יכולים להשפיע על המינון.
האם העישון מתאים לכל אחד ואחת?

אמנם עישון קנאביס רפואי היא שיטה פופולרית וגם זולה יחסית לצריכה, אך יש לה השלכות בריאותיות מסוימות. שאיפת עשן, בין אם מקנאביס או מחומרים אחרים, עלולה לגרות את מערכת הנשימה. מטופלים עם בעיות נשימה עלולים למצוא שעישון קנאביס פחות מתאים לצרכיהם.


אידוי קנאביס רפואי

אידוי קנאביס רפואי במכשיר אידוי ייעודי, היא שיטה נוספת לצריכה.
באמצעות חימום בטמפרטורה מדוייקת של תפרחת הקנאביס הרפואי במכשיר האידוי, משתחררים החומרים הפעילים ללא שריפתם וכך שואף אותם המטופל לריאות.
בדומה לצריכה בעישון, מהירות ההשפעה באידוי הקנאביס הרפואי גם היא מהירה והחומרים הפעילים נספגים במהירות דרך הריאות.

אחד היתרונות בצריכת קנאביס רפואי בצורת אידוי לעומת עישון, הוא שתהליך העישון מערב שריפה של החומרים הפעילים בקנאביס, בעוד שאידוי של תפרחת הקנאביס משחרר רק את החומרים הפעילים, ללא שריפה ויצירת עשן – כך ניתן להימנע משאיפת חומרי בעירה בעת השימוש.
שאיפת קנאביס רפואי באמצעות אידוי יכולה להתאים מאוד למטופלים המחפשים הקלה מיידית בסימפטומים, ורוצים להימנע משאיפת עשן וגירוי של מערכת הנשימה.
החיסרון בשיטה זו, היא בדרך כלל מחירו היקר של מכשיר האידוי.

צריכת שמן קנאביס רפואי

שמן קנאביס רפואי, מיוצר ע״י מיצוי החומרים הפעילים בצמח הקנאביס. השמן מדולל בשמן נשא צמחי, ונצרך  בדרך כלל על ידי הנחת טיפות מתחת ללשון או בבליעה.

שמן הקנאביס הרפואי נספג דרך מערכת העיכול. השמן עובר חילוף חומרים בכבד, שם החומרים הפעילים מתפרקים ולבסוף חודרים למחזור הדם. כתוצאה מכך, ההשפעה של שמן הקנאביס היא איטית יותר, ותתחיל בדרך כלל תוך חצי שעה עד – שעה וחצי ואפילו שעתיים.

השפעה איטית עשויה להיות עדיפה עבור מטופלים המעוניינים בהשפעה הדרגתית ומתמשכת יותר.

ומה לגבי המינון?

שמני קנאביס מגיעים בדרך כלל עם טפטפת מדודה, המאפשרת למטופלים לצרוך מינונים מדויקים, דבר אשר מאפשר שליטה על כמות חומרים הפעילים הנצרכים.

שמן הקנאביס הרפואי מציע אלטרנטיבה למטופלים עם רגישות נשימתית או לאלה המעדיפים שיטת צריכה ללא שאיפה.

לסיכום

לעישון קנאביס רפואי, צריכתו באידוי וגם לצריכתו בצורת שמן, יתרונות מובהקים. עישון מספק השפעות מיידיות ולעתים קרובות מועדף בשל כך, בעוד ששמן קנאביס מציע בקרת מינון מדויקת ומונע את הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לעישון. באידוי, ההשפעה היא מיידית ללא תופעות של שאיפת עשן וחומרי בערה, אך מכשיר האידוי הוא יקר.
הבחירה בין שלוש השיטות תלויה בסופו של דבר במטופל, בניסוי וטעייה ובחירה אינדיבידואלית בשיטה שהכי מתאימה לצרכים של המטופל.

שיתוף באמצעות:

פייסבוק
וואטספ
דוא"ל

אולי יעניין אותך גם